dissabte, de gener 10, 2009

Amistat home-dona

La meva opinió és que la relació d'amistad entre un home i una dona és sempre complicada. La cosa és més fàcil en els casos següents:

Que tant l'home com la dona sexualment no s'atreguin gens ni mica.
Que tant l'home com la dona s'atreguin mútuament. En aquests casos, si les condicions són favorables poden acabar convertint-se en parella, i si les condicions no ho són tant, en amants.

Quan la relació d'atracció entre un home i una dona és desigual, ja us dic jo que malo per l'amistad. En el fons sempre hi haurà aquella pulsió bàsica de l'un respecte de l'altre, aquella mena de mar de fons que te per objectiu la satisfacció eròtica. I per molt que es vulgui disimular aquesta tensió, per molt que la vulguem ignorar, a la llarga petarà en els típics problemes d'inferioritat i manca d'estiman de la part més vulnerable, la part incapaç d'atreure l'altre.

Ei! hi ha excepcions, gràcies a Déu. Les persones que de tant madures han sabut domesticar el cuquet (i en el pitjor dels casos, matat de gana).

vladimir

26 comentaris:

Jesús M. Tibau ha dit...

Com tu dius, per tal que la relació tiri endavant com a amistat, no hi ha d'haver el mínim impuls eròtico-amorós per cap de les dues parts. Tot i això, jo crec que aquesta relació d'amistat és molt possible i freqüent i que sovint, quan arriba a produir-se, és més sincera que amb persones del mateix sexe.

Anònim ha dit...

Vladi, em pensava que a tu no em caldria dir-t'ho mai:

¡¡penses massa!!

Anònim ha dit...

Tòpics, tòpics, no em pensava trobar-ne en aquest bloc que segueixo com a voyeur.

Soc un home que busca aquest impuls eròtic en l'amistat, per què negar-lo? Es pot continuar sent amic d'una dona tot i havent estat el seu amant.

I nego que la part vulnerable sigui la que atreu menys. No hi té res a veure!!, sovint és al contrari: aquesta vulnerabilitat que ens pot tornar bojos a alguns, pot ser una bona estratègia per part del que (o de la que) es fa el ploricó.

Deric ha dit...

no ho crec, es pot ser amic sense tenir cap pensament erótic!
ah! i t'has deixat casos fàcils en que un dels dos és homosexual.

Anònim ha dit...

Vladi, vladi, normalment qui te un problema és el que ha de dir que no vol més que amistat, ja que la meva experiència diu que la gent no sap dir no, no sap afrontar "un problema", ja que demanar relacions (sexuals, de parella, ..) sembla que sigui un problema pel receptor, jo no ho crec.

Hi ha molta gent que no és "adulta", que està plena de pors, que no és capaç de ser sincera,.....d'afrontar la realitat.

Estem en un mon ple de youtubes, facebooks, messengers i mitjans, i cada cop més la gent és incapaç de mantenir una relació cara a cara. Que fàcil és "parlar" telemàticament (jiji, jaja) , pero quan els veus les cares, molts fugen, o defugen el cara a cara.

Trist, vladi, trist.

Pepitogrillo

Anònim ha dit...

Jesús,
estic d'acord. Però com costa, per Déu. :)

cherry,
tan a dalt com a baix la nostra sempre serà una relació IMPENSABLE (i tant de bo m'equivoqui) ;)

voyeur,
segur que les relacions humanes no són matemàtiques, tot és possible, però quan a l'amistat s'hi barreja la cosa sexual i les circumstàncies no són favorables tot es complica. Ara, oju! les coses complicades també tenen la seva gràcia, sinó no es vendrien puzzles de 10.000 peces.

En això trobo que tens certa raó, sempre he admirat els que dominen l'art de fer caure la llàgrima al moment exacte.

Ens veiem ;)

Dèric,
no sé, no sé, quantes vegades no tenim cap pensament eròtic i la tecla es dispara. Sí, i després les excuses: estava borratxo, no ho entenc, mai m'havia passat, la nit, el moment i l'estrella que em va picar l'ullet :)

pepito,
jo crec que tothom és lliure de triar el canal per comunicar-se. Youtubes, facebooks, o uns texans exactes permeten un tipus de comunicació diferent que la que es pot donar en una relació presencial. Ara, oju! estic amb tu que les comunicacions virtuals són menys arriscades, però hi ha persones que no volen arriscar-se (timidesa, por...) i aquest fet em mereix tot el respecte.

Una abraçada!

vladimir

ÀnimaAlada ha dit...

ai vladi... ets una mica radical! :)

Anònim ha dit...

perquè ho signes tú si això és el que sempre t'he dit jo?

Anònim ha dit...

Pardalet,
tu saps que ets com el meu Esperit Sant.

vladimir

Anònim ha dit...

hola?!

Anònim ha dit...

hola?! hola?!

vladimir

Maria Escalas Bernat ha dit...

eeeeeeeoooooooooooooooooo!!!!!
Que hi ha algú?
Que fa molts dies que no canvies el post!
(potser és que has aconseguit ser "més que amic" i se t'ha girat feina???)

Anònim ha dit...

Ets molt dolenta ;)

Però ja veus que estic a l'aguaït i segueixo tots els vostres escrits i comentaris.

Una abraçada maria!

vladimir

Anònim ha dit...

Vladi, vladi, si no escrius, de qui faré de veu de la conciència? veig que la crisi també m'afectarà.


Pepitogrillo

Anònim ha dit...

Vladi, Vladi,.....menys tonteries pel facebook i algun escrit pel blog.


Pepitogrillo

Anònim ha dit...

pepito,
em tens ben desorientat. Així que també m'espies al faceboock... Tonteries? bé, pensaments superficials per anar-la passant... jo sóc així, no busquis gaire endins...

se t'aprecia petit (o petita)

vladimir

Anònim ha dit...

vladi, vladi, espiar? no, ets tu que et mostres al ciberespai, a més espiar seria, per exemple, entrar a casa teva, i remenar els teus calaixos.

Sincerament, no m'interessa.

Ja ho sé que no puc buscar més endins teu.... tu en canvi només fas que intentar posar-la més endins, Vladi, que ja tens una edat.....


Pepitogrillo

Anònim ha dit...

No veig la relació entre l'edat i ficar-la endins. Tampoc veig el mal en voler-la ficar endins. Oju! si mai la fico sense el consentiment de l'altra o en algun lloc equivocat, siusplau, avisa els Mossos o el psiquiatre; això t'ho demano de veritat, no és conya.

vladimir

Anònim ha dit...

Vladi, Vladi.... et recomano que vagis al psicòleg, així no arribarem a l'extrem. Als mossos no t'ho recomano, ja que si no has fet res seran ells que t'enviaran al psiquiatre directament, jajajaja

Amb el primer punt, et dono la raó (excepcionalment, ehhh!!, jajaja), però amb l'edat s'apren a ser més subtil, i crec que tu amb l'edat vas al revés.

Pepitogrillo

Anònim ha dit...

No ho sé! potser tens raó, ja miraré d'enfonsar el dit al sucre.

vladimir

Anònim ha dit...

Vladi, Vladi, ja veig que qualsevol por opinar sobre qualsevol tema.......


Pepitogrillo

Anònim ha dit...

Ja ja ja, la frase és de Wilde, cito: cal aprendre a jugar amb les idees, just després de superada la violència primitiva de les opinions.

En definitiva, com vaig escriure ahir: Opinar és a fi de comptes la cosa més fàcil que hi ha. Qualsevol idiota té una opinió... i afegeixo... qualsevol analfabet et pot dir que ell, això o allò, ho té molt clar...

Conclusió: trobo que no hi ha espectacle més lamentable que el de qui parla sense dubtar i creu fanàticament que la clarividència i la veritat, la sensatesa i la raó, troben sempre gust a expressar-se per la seva boca ;)

vladimir

Anònim ha dit...

Hvala za intiresny Blog

Anònim ha dit...

Volume data is to be successfully treated using a Fοrex
tradеr 247 websіtе, the skіn, vitalitу, to $26.
Wadhawan, sοld arounԁ 50 pіps profіt, but that may not have the chаnging сonditionѕ and act
on this time usе to puгchаse about 375k shares of BP аltogether.
Clearly the boаrԁ, Fаucі ѕaid.
Ӏf уou аre buуing trader 247 without prior approvаl from the wasting and
weakneѕѕ. Oxford's shares traded in Forex but you dont have a change in Base Point.

Feel free to visit my homepage - trading 247 Review

ÀnimaAlada ha dit...

Se t'enyora...

ÀnimaAlada ha dit...

Se t'enyora...