divendres, d’octubre 31, 2008

Riquesa-Pobresa

Amigues i amics,
enhorabona perquè penso que la majoria esteu inclosos al club del 5% de les persones més riques del món. Jo, tot i els problemes que sovint comentem també hi pertanyo. Sí, sí, ja sé que em direu que fixar-se en el 95% de la humanitat que està més malament que nosaltres és fer demagògia, però ser d’esquerres ja deu ser una mica això. Res, que per molts anys i perdoneu la impertinència.

Us adjunto un senzill sistema de càlcul que us dirà quin lloc ocupeu en el ranking riquesa/pobresa mundial. Poseu un matalàs al darrera no fos cas que caiguéssiu d'esquena i us tranquéssiu el clatell (això seria fatal per superar la “crisi” i celebrar la castanyada).

http://www.globalrichlist.com/

vladimir

3 comentaris:

ÀnimaAlada ha dit...

jo estic una mica més avall colla de rics capitalistes! ;) però com diu la meva mare "tan debo tothom pogués plorar amb els teus ulls".

Les riqueses estan repartides massa irregularment, i sovint les nostres lamentacions en aquest món que diuen "desenvolupat" són superficials si girem una mica el cap. Mentre uns pensem que aquest any no podrem anar de vacances, es remou la consciéncia pensar que altres estan preocupats perquè no tenen res per donar de sopar als seus fills...

Aquest post dóna per molt! Felicitats!

MaRiNa ha dit...

hi ha moltes coses a comentar amb aquesta pàgina web...

primer de tot sorpren el resultat, d'altra banda m'agradaria saber com ho calculen.

A més cal tenir en compte, que encara que siguis molt més ric que algu de l'àfrica subsahariana, pots ser increiblement pobre aquí... fotut

Anònim ha dit...

animaalada,
la riquesa no està repartida irregularment, està repartida malament, injustament, i aquest és un dels principals motius pels quals sóc d'esquerres. Ara, jo no pixo beneït i accepto la meva part de culpa en aquest repartiment injust.

Tinc un post preparat sobre la "Crisi" on em centro en les lamentacions d'una parelleta que només es queixa de la situació de la seva economia, de l'habitatge... i no baixa de dos o tres viatges l'any. Tu creus que em fan pena? Que els donguin pel sac.

marina,
coincideixo amb tu que vivim en un bon món. Tot i els problemes, mil vegades ser pobre aquí que a l'Àfrica, t'ho asseguro. Fixa't que els pobres de l'Àfrica venen cap aquí, i d'aquí, avui dia, per més crisi que hi hagi, ningú fot al camp. Bé, algun missioner o esperit càndid si que marxa, però això són figues d'un altre paner.

vladimir